czwartek, 8 sierpnia 2013

Surówka z cykorii

Moja ulubiona surówka, ponieważ jest szybka do wykonania. Jej lekki orzeźwiający smak z nutą słodyczy doskonale harmonizuje się z potrawami mięsnymi. Dobrze jest przed podaniem schłodzić ją w lodówce.
 

 
Składniki:
cykoria
puszka mandarynek
 
Sos:
1 łyżeczka miodu
mały kubeczek jogurtu naturalnego
listki mięty
 
 
Wykonanie:
Cykorię oczyściłam z zepsutych liści, po przekrojeniu wycięłam gorzki głąb,  umyłam i osuszyłam.  Palcami oddzieliłam listki, rozłożyłam na półmisku w kształcie rozetki. Polałam sosem i wstawiłam do lodówki.  Sałatka jest wspaniała. Pasuje do każdego  rodzaju dań mięsnych. Polecam i życzę SMACZNEGO ! Krys
 

4 komentarze:

  1. Aż ślinka cieknie na sam widok. Sałatka akurat na upał

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne połączenie słodkich mandarynek i cykorii. Mniam, mniam. To moje smaki. Dobre na przegryzkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam cykorii.....wygląda kusząco ! Lekka ,kolorowa -jednym słowem bajkowo na talerzu :)) Jeśli smakuje tak jak wygląda - to zrobię. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka prosta i lekka sałatka i jego dodatek mięta, która orzeźwi rewelacja Krystyno! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń