środa, 10 czerwca 2015

Likier kajmakowy na spirytusie

Zdecydowałam się na zrobienie tego likieru, ponieważ zasmakował mi u mojej koleżanki. Dawno nie robiłam żadnego likieru. Pomyślałam, czemu nie zrobić czegoś wyjątkowego w smaku. Tak więc oto stoi przed Wami moja „kajmakówka”...
 
                                                                                                                                                    


 
Składniki:
puszka 510 g  „Masy krówkowej - Kajmak” (gostyńska)
500 ml spirytusu 95 %
500 ml mleka skondensowanego zagęszczonego (w kartoniku 7,5%)
3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
200 ml gorącej wody
 
 
 
Wykonanie:
Do rondla z grubym dnem wlałam mleko, włożyłam masę kajmakową i wstawiłam na gaz. Mieszałam, żeby kajmak się rozpuścił i połączył z mlekiem.
Kawę zalałam gorącą wodą, wymieszałam i wlałam do rondla z masą mleczno-kajmakową.
Zostawiłam na małym gazie, żeby całość się dobrze zagrzała. Po chwili zdjęłam rondel z gazu i masę przecedziłam przez gęste sitko. Łyżką przetarłam pozostałość, która osadziła się na  sitku. Zostawiłam do wystudzenia.

Do wystudzonej masy wlewałam małym strumieniem spirytus nie przerywając mieszania, żeby się wszystkie składniki dobrze ze sobą połączyły.
Likier kajmakowy gotowy. Wlałam do wyparzonej butelki. Odstawiłam w chłodne miejsce. Najlepiej na noc. Do spożycia nadaje się dopiero po kilkunastu godzinach, kiedy się dobrze przegryzie.
 

 
 
 
Świetnie nadaje się jako dodatek do deserów, np. lodów i do wypicia w kieliszku. Więc ... Cin...Cin! Krys

Polecam również:
Ajerkoniak
Likier z kukułek - Kukułkówkę

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  

 

52 komentarze:

  1. Bardzo apetycznie wygląda :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm....uwielbiam likiery, uwielbiam kajmak :) pewnie tym cudem ululałabym się w mig ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno swietnie smakuje i ma bardzo podobny smak do Baileys.. Koniecznie musze to zrobic.

    Dzieki za przepis Krysiu i serdecznie Cie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. z pewnością jest pyszny ale jaki kaloryczny! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam domowe likiery, sama czasami robię i lepszych nie ma . Z masą krówkową także robiłam, ale bez kawy, rewelacyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jestem wielką fanką awdokatu <3 cud, miód, malina- ale tylko ten domowy!
    A kajmakowy? Musi być bardzo słodki i.. bardzo dobry :)
    Może pokuszę się na dniach <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny musi być podany z lodami, jako sos:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie likiery :-) a kajmakowy też robiłam i polecam bo jest pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja mama często robi różnorakie naleweczki i likierki. Fajny pomysł, na pewno by jej się spodobał. Kajmakowego likieru nie robiła. Ja też nie miałam okazji próbować takiego domowego. Jedynie czekoladowy. Pyszności, słodkości :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapisałam... Wszystko co ma tylke kalorii musi być mega pyszne i do tego ten kajmak ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. OOO wygląda i brzmi smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej jak smakowicie wygląda :) Od czasu do czasu lubię popić takiego likieru :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu to ja porywam kieliszeczek:)
    pewnie się skuszę na niego bo kajmakowego jeszcze nie próbowałam.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. No właśnie, ja też coś takiego kiedyś piłam i bardzo mi smakowało. Nawet nie wiedziałam, że to się tak nazywa i można zrobić w domu. Przepis już zapiałam i zrobię.
    Mam pytanie, czy ten likier należy trzymać w lodówce?
    Pozdrawiam, Julita :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten likier spokojnie może stać w barku. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Oj tak spokojnie to on chyba długo nie wytrzyma:)jest zbyt pyszny,by długo postał:)))

      Usuń
  15. Prosty w wykonaniu i zapewne pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. To jest świetny damski likier. Smaczny i pomału wchodzi do głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Krysiu, już czuję jego smak. Mam nadzieję, że można go długo przechowywać.

    OdpowiedzUsuń
  18. No to ja wybieram likier zamiast bulionu...he,he.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wiem , czy zdążyłabym przelać likier do karafki, łyżkami jadałabym w trakcie jego mieszania. Przepis bardzo kuszący, zapisuję.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, smaczny to on jest. Wiesz, Bożenko, zawsze można zrobić drugi :)

      Usuń
  20. Wpraszam sie przynajmniej na kieliszeczek

    OdpowiedzUsuń
  21. Wpadnę do Ciebie wieczorem na kieliszeczek i na ploty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, czekam, wpadajcie dziewczyny na kajmak, plotki i mam jeszcze inne smaczne trunki (babskie)... :)

      Usuń
  22. Świetnie wygląda, nie słyszałam wcześniej o takim likierze:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Na pewno pyszny. Chociaż ja w ogóle to nietrunkowa jestem. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj, smaczny to on jest. Zrobiłam i po kilku babskich spotkaniach mało co zostało. Hi, hi, hi :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jest niesamowity. Wypiliśmy pomalutku całą butelkę. Robię następny. Dziękuję za ten wspaniały przepis, Anita z Poznania :)

    OdpowiedzUsuń
  26. WITAM.CZY TO MA BYC 500ML CZYSTEGO SPIRYTUSU? TROCHĘ MOCNE. POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Tak, dokładnie to jest 1/2 l spirytusu. Czy jest mocne? W końcu tego się nie pije w dużych ilościach. Ale wg gustu, można zrobić ze spirytusu o mniejszej mocy. Są takie w sklepach specjalne do nalewek i likierów. Ale można spróbować za pierwszym razem wg mojego przepisu. Ja robię zawsze z takiej proporcji. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. DZIĘKUJĘ. JUTRO ZABIERAM SIĘ ZA ROBIENIE.

      Usuń
    3. W końcu czytelny przepis znalazłam.brawo p krysiu

      Usuń
    4. Wyglada pysznie! Mam pytanie, ile wychodzi z tego przepisu około 1L butelka ?

      Usuń
    5. Z tej porcji składników wyszło 1,6 l kajmakówki :)

      Usuń
  27. Kajmakówkę robię któryś raz z kolei. Jest wspaniała. Nie zmieniam składników bo smakuje nam właśnie taka. PYSZNY procentowy napój. Paula )))

    OdpowiedzUsuń
  28. Juz zroboony ...pychota.Tylko dlaczego cedzic przez sito? U mnie skladniki idealnie sie rozpuscily nie bylo co przecierac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na sitku pozostają maleńkie grudki, które po roztarciu też przez to sito przechodzą :)

      Usuń
  29. Wygląda przepysznie. Już kupiłam składniki i dziś lub jutro zabieram się za przygotowanie go. Mam tylko pytanie ile gotowego likieru wychodzi, bo nie wiem w ile karafek się zaopatrzyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Z tej ilości składników wyszło 1,6 litra kajmakówki. Pozdrawiam :)

      Usuń
  30. Witam właśnie rozlałam do butelek kajmakówkę ;-). Wyszła przepyszna teraz czekamy żeby się przegryzła. Bardzo fajny i szybki przepis ;-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Jesień się zadomowiła, więc zrobiliśmy następną butelkę kajmakówki. To smaczny sposób na ogrzanie się w chłodne wieczory. Kieliszek tego smacznego likieru poprawia nastrój:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam, moje wątpliwości budzi ilość wody w szklaneczce na zdjęciu. Przecież
    200 ml to prawie pełna duża szklanka .... Nie ma tutaj pomyłki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie ma tutaj pomyłki. Wody ma być 200 ml a szklanka na zdjęciu jest nietypowa, bardzo wysoka. Pozdrawiam :)

      Usuń
  33. Witam.Przepis jest prosty,kajmak rewelacyjny w smaku i dlatego też powracam kolejny raz na na tę stronę.Bo jest po co.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wlasnie zrobilam , dziekuje za przepis 😍

    OdpowiedzUsuń